Adatvezérelt marketing cover

Adatvezérelt marketing tippek a konverzió növeléséhez 7 lépésben

Nem elég jó tartalmakat készíteni, olyan tartalmak kellenek, amit az emberek is szeretnek. Nézzük végig hogyan lehet kidolgozni ehhez egy megfelelő adatvezérelt marketing stratégiát.

Van egy régi mondás a marketing világában:

A tartalom a király.

Ez igaz, amióta a keresőoptimalizálás létezik és valószínűleg még régebbre nyúlik vissza, egészen az általános marketing világába.

A korai SEO időkben ez azt jelentette, hogy azonosítani kellett a kulcsszavat és olyan oldalakon kellett elhelyezni őket, ahol elfértek. De a modern digitális marketingesek okosabbak, nem beszélve arról, hogy ez a stratégia ma már nem működik.

Manapság a sikeres tartalom egy számokkal alátámasztott tervvel, adatvezérelt tartalomstratégiával kezdődik. De mit is jelent ez pontosan?

Leegyszerűsítve a tartalom fejlesztését jelenti felhasználói információkon alapuló megközelítéssel. Ide tartoznak például a demográfiai adatok, a felmérésekre adott válaszok, a fogyasztók mit részesítenek előnyben stb.

Valószínűleg nem kell kifejteni, hogy ez miért fontos, de annak érdekében, hogy ne legyenek megválaszolatlan kérdések, tisztázzuk: az adatvezérelt marketing segít eldönteni, hogy hová fektessük be az időnket, munkánkat és pénzünket.

Más szóval, mivel véges erőforrásaink vannak, ne pazaroljuk azokat olyan emberekre, akik valószínűleg nem fognak vásárolni.

Az adatvezérelt marketing stratégia lehetővé teszi a marketingkampányok testreszabását a legjobb megtérülés (ROI) elérése érdekében.

A keresőmotorok és a PPC szakértők számára ez segíthet eldönteni, hogy mely kulcsszavakat keresse, így biztosítva, hogy a megfelelő közönséget célozza meg.

Nézzük meg lépésről lépésre, hogyan tudod kidolgozni, megvalósítani és optimalizálni a saját adatvezérelt marketing stratégiádat.

Készen állsz a kezdésre?

Tartalom célja

Az első dolog, amit el kell döntened, hogy mit szeretnél elérni. Nem adhatsz meg mindent minden embernek, ezért választanod kell.

Növelni szeretnéd a fogalmat? Eladásra törekszel? Több leadet szeretnél?

Határozd meg, mik a tartalmi céljaid és azonosítsd azokat a csatornákat, amelyek a legmegfelelőbbek ezek teljesítésére. Miután ezt megtetted, meghatározhatod a fő teljesítménymutatókat (KPI).

Tartsd ezt szem előtt a tartalom létrehozásakor.

Mindennek, amit hozzáadsz a webhelyedhez vagy a kampányodhoz, annak célt kell szolgálnia. Ha nem vagy biztos benne, hogy mit csinálsz, akkor az emberek sem fogják tudni.

Célközönség meghatározása

Most, hogy már tudod, mit akarsz elérni, itt az ideje, hogy kitaláld, kit célozz meg ennek megvalósulása érdekében.

Fésülj át demográfiai adatokat és egyéb információkat, amelyekhez hozzáférsz. Fedezd fel azokat a közös vonásokat, amik a céloknál előfordulnak.

Sok marketingszakember hasznosnak találja az ügyfélszemélyek létrehozását. Az adatok alapján képzelj el egy tipikus személyt a megcélzott szerepek mindegyikére.

Például lehet egy potenciális személy, egy vezető, egy vásárló és egy visszatérő személy. Helyezd magad ezeknek a képzeletbeli embereknek a helyébe.

Mi a közös nyelvetek? Mi a legmagasabb iskolai végzettségük? Professzionalizmust vagy személyességet akarnak? Miért vannak a weboldaldon? Mit remélnek elérni a segítségeddel? Legyen olyan részletes ezen kérdések listája és a válaszok rájuk, amennyire csak lehet.

Sok marketinges még nevet is ad nekik.

Legyen olyan kreatív és részletgazdag, amennyire csak lehet. Ne feledd ez nem fikcióírási gyakorlat, ne rugaszkodj el a valóságtól, tartsd magad a tényekhez. A tipikus célközönség alapján hozd létre a személyiségeket.

Versenytárs elemzés

Itt az ideje, hogy megnézzük, mit csinál a versenytárs. Lehet csak várják a jó szerencsét, de valószínűleg ők is tesznek némi erőfeszítést a kampányaik sikeréért.

Végezz versenytás elemzést, nézd meg mit csinálnak és keresd meg, hogy mi működik náluk.
Például ha blogot írnak, lehet van nézettségszámláló az oldalon. Ha igen, akkor milyen típusú blogok érik el a legjobb eredményt?

Keresd a trendeket a saját iparágadban. Miről beszél mindenki? Jön egy nagy szakkiállítás? Vagy van egy új technológia, ami hamarosan megjelenik?

Találd ki, hogy kivel kell versenyezned a kattintásokért. Ne csak azért, hogy lásd mi vált be nekik, hanem azért is, hogy ötleteket gyűjts a saját tartalmadhoz. Kezdj el egy listát készíteni azokról a dolgokról, amelyekkel szeretnél foglalkozni.

Ha vannak influencerek a piaci szegmensedben, ez egy jó alkalom arra is, hogy megnézd ők miről posztolnak.

Kulcsszókutatás

Miután eldöntötted, hogy milyennek kell lennie a tartalomnak, itt az ideje végrehajtani a régi SEO alapelemet, a kulcsszókutatást.

Egy olyan eszköz segítségével, mint a Google Analytics, a Semrush vagy valami platform specifikus, mint a Youtube Search Insights, állapítsd meg, milyen nyelvet kell használnod a tartalomban.

Ez nem csak a SEO szempontokban segít.

A kulcsszavak használata a tartalomban megmutatja az embereknek, hogy ugyanazt a nyelvet beszélitek. És ez nem azt jelenti magyarul beszéltek mind a ketten, hanem hogy ugyanaz a szóhasználat, amit a piaci szegmensed érteni fog.

Célokhoz illeszkedő tartalomkészítés

Ha emlékszel, az első lépés az adatvezérelt marketing terv elkészítésénél a célok meghatározása volt.
Most, hogy már mindennel rendelkezel hozzá, itt az ideje, hogy létrehozzuk a hozzájuk illeszkedő tartalmat.

Nincs mitől félni. Nem kell ismert írónak lenned, hogy olyan tartalmat írj, amit az emberek szeretni fognak. Az alapozási munka nagy részét már elvégezted, most már csak össze kell rakni őket.

A tartalom szinte bármilyen formájú lehet, videó, blogbejegyzés, infografika, esettanulmány.

Adatvezérelt marketing

Ha úgy érzed, hogy nem tudod egyedül megcsinálni, akkor meglehetősen könnyű írót vagy videóst találni, aki segíthet.

Tartalom népszerűsítése a megfelelő csatornákon

Létrehoztad a releváns tartalmat. Itt az ideje, hogy megoszd a világgal. De hogyan csináld? Csak közzéteszed a blogon és megvárod még a Google indexeli?

Használhatnád ezt a fajta passzív megközelítést is, de ez egy nagyszerű dolog, amit most készítettél. A szegmensedben mindenkit érdekelni fog. Annak érdekében, hogy biztosan megtalálják azok, akiknek szánod, ideje népszerűsíteni.

Mielőtt azonban mindenhol linkelni kezdenéd – Facebook, Linkedin, közösségi média platformok – állj meg egy percre.

Amikor azt vizsgáltad, hogy kit szeretnél megcélozni a tartalommal, remélhetően gyűjtöttél arról is adatot, hogy a célközönséged milyen online eszközöket, felületeket használ.

Rendszeres Twitter felhasználók? Szegmens, téma specifikus fórumokon kommunikálnak? Valami azonnali üzenetküldő alkalmazáson el tudod érni őket?

Tudd meg hol lógnak a legtöbbet és ott tedd kozzé. A legtöbb esetben, ha nem vagy biztos benne, hogy a célpontok milyen platformot használnak, akkor csak tedd közzé valahogy.

Már kezdhetsz is gondolkodni azon, hogyan tudod majd újra felhasználni az új tartalmadat.
Van lehetőséged vendégblogolni egy másik oldalon? Vagy az új infografika tökéletesen illeszkedik a következő befektetői jelentésbe?

Ha az adatvezérelt tartalmat az általunk tárgyalt szilárd elvekre építed, akkor biztosan sikere lesz.

Eredmények mérése Google Analytics segítségével

A tartalom közzététele után elkezdheted mérni a megétrülést, hogy megtudd, mi az, ami jól sikerült, hol tévedtél, mit lehetne optimalizálni a jobb teljesítmény érdekében.

Itt jönnek vissza az első lépésben tárgyalt KPI-k. Ezek egy része könnyebben követhető, mint mások.

Ha az eladások vagy a konverziók növelése volt a cél, akkor olyan adatokkal kell rendelkezned, amelyek alátámasztják a teljesítményt. Hasonlóképpen, ha a webhelyed forgalmának javítása volt a cél, akkor ennek nyomon követéséhez rendelkezned kell az elemzésekkel.

Az olyan dolgok, mint a márka láthatósága, kicsit már bonyolultabbak lehetnek.

Függetlenül attól, hogy mit használsz a siker meghatározásához, a Google Analyticsben is meg tudod találni a teljesítmény nyomon követéséhez szükséges adatokat.

Ha nem vagy magabiztos Google Analytics használatában, vagy csak szeretnél többet tudni, akkor fordulj bátran hozzánk. Analytics oktatásunk keretében naprakész tudást kapsz tapasztalt szakemberektől.

Adatvezérelt marketing a nyerő

A marketinges legjobb barátja az adat. Pontosan elmondja, mi működik, mi nem és gyakran még azt is, hogy miért van ez így.

Az adatvezérelt online marketing stratégia pedig elengedhetetlen a sikerhez a mai hiper-versenyképes üzleti és SEO környezetben.

Használd a rendelkezésedre álló eszközöket az adatok gyűjtésére, hiszen ezért vannak.

Tanuld meg azonosítani, mit mondanak a számok és használd őket arra, hogy olya tartalmat hozz létre, amelyek nem csak a megtekintéseket vonzzák, hanem a megosztásokat is és nem utolsósorban segítenek céljaid elérésében.

Forrás:
https://www.searchenginejournal.com/data-driven-content-strategy-tips-increase-conversions/300693/

Leave a Comment

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük